söndag 10 februari 2008

Dött lopp

Jag har inte träffat min söta kusin sen vår senaste shoppingtur strax innan jul så vi tyckte bägge två att det var dags igen. Sagt och gjort mötte jag upp henne vid shoppingcentret vid IKEA utanför stan kl 11, precis innan ruschen brukar komma igång. Vi är båda rätt panka men ville unna oss snygga kläder såhär i snöslaket och regnet. All inhandling förutom body butter från Body Shop gjordes på H&M. Flera hundralappar fattigare och ett gott samvete rikare kan jag nu klä mig snyggt i vår både till vardags, fest och på gymmet. Allra lyckligast är jag naturligtvis över mina träningskläder, korta byxor är skönare att träna i än långa (det blir så attans varmt om benen) och jag gillar stora t-shirtar med snygg rundning i halsen som är lite transperenta så jag kan ha ett linne under. I like! :)



















































Hade ett mission i eftermiddags: en av mina kollegors bil har stått hemma hos mig sen i fredags då de åkte iväg med tåg till en sydligare stad så jag skulle ställa den på stationen åt henne och hennes man. Eftersom vi i norr har fått ett slaskigt vinterväder så finns det tillgång till barmark mellan isfläckarna och jag tyckte väl att det var dags för lite barmarksträning såhär i februari. Fråga inte vart den konstiga tanken kom ifrån men upp i hjärnan ploppade den och jag tog sats mellan isfläckar, vattenpölar och gruskorn. 3 kilometer senare var jag precis alldeles utpumpad och benhinnorna svarade med att dö inne i kroppen - bokstavligt talat. Benen är som stumma stockar och jag är lite rädd att jag råkat ta ut mig i förtid.
Träning vecka 6
Måndag: 15 min löpning och 1 h styrketräning biceps, triceps, ben, mage
Tisdag: Vila
Onsdag: Vila
Torsdag: 45 min promenad
Fredag: 40 min promenad
Lördag: 20 min löpintervaller och 1 h styrketräning överkropp
Söndag: 23 min löpintervaller barmark
Är mycket nöjd över min "första" riktiga vecka på gymmet efter ett alldeles för långt juluppehåll. Nu känns det faktiskt att jag är tillbaka på banan ordentligt, konditionen finns där och jag har till och med lyckats öka på vikter på biceps, något som behövs med mina klenisar till armar :)
.......hörde/läste precis att första etappen av klassikern kanske blir inställd till helgen. Surt sa räven... Om så är fallet måste jag/vi ha en plan B som jag ska försöka sammanställa imorrn. Då blir det tufft, hårt och skönt ändå!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina kläder! Sitter också och koll arpå efter träningkläder då jag räknar med att snart nå mitt fjärde mål =D Bra jobbat med träningevsckan!

Malin sa...

Men vilken puma du kommer vara i de där snygga kläderna!
Bra inköp!!!
Du, det ser inte lovande ut inför helgen - hörde senast igår att det troligen blir inställt. Crap!
Inte ens nåt ersättningsmoment - det suger!
Iofs är jag noll tränad, men jag hade sett fram emot att ta första delmomentet.
Keep up the good work! Du är grym!

Em Löfgren sa...

härligt shoppat, många fina plagg, och härligt tränat!