lördag 2 maj 2009

Vid byte av månad är väl våren här på riktigt?

Vilken hejdundrande fin start vi fick på maj! Idag har det varit en såndär perfekt ledig dag med hjärtat, som började med en god frukost och test av teét vi fick i goodiebagen på BBC.Det är ett ekologiskt rooibos-té som kommer från Friggs och har smak av rabarber och vanilj. Jag är en riktig sucker för teér, dricker mest svart och favoriten heter Brunkullan, men jag tror nog att denna smak får en plats högt upp på listan! Ett väldigt gott frukostté helt enkelt. I övrigt åt jag A-fil (den allra godaste filen), skivade jordgubbar och skivat äpple, müsli bran flakes, apelsinjos och hemmabakat tunnbröd.


Direkt efter frukost/brunch satte vi cykelhjälmarna på huvudet och gav oss iväg längs med stranden bortöver Bredsand. Vi pausade mitt på sanden efter en längre tur och solade våra nunor ett bra tag. Jag blir alltid lika salig under våra cykelturer och förundras och gläds åt våra vackra årstider. Nu tar den allra finaste vid - våren/sommaren. Äntligen kan jag träna utomhus, i tunna kläder, i oändlighet!


Det blev tidig middag i solskenet uppe vid Sidsjön med Jacke och Lina. Vi svängde ihop en tonfiskröra som vi tog med i ryggsäcken och njöt av eftermiddagssolen tills den nästan försvann bakom björkarna. Sidsjön är ett vackert naturreservat som ligger några kilometer från oss, precis ovanför stan, och är ett perfekt tillhåll för löpturer, skidturer och picknickar. Här nötte jag många mil på mina längdskidor i vintras inför Tjejvasan.




Har sett på TV4 och Unicefs Humurgala ikväll, gråtit en skvätt och hoppats att alla kloka människor skänker en slant till behövande barn. Vi ger pengar varje månad till Rädda Barnen och Cancerfonden och i skrivande stund funderar jag över om inte mina godispengar får gå till Unicef. Det blir ju ändå en slant i månaden!

Vad har ni gjort en vacker vårdag som denna?

3 kommentarer:

Veronica sa...

Å nu vart jag träningssugen, och allt tack vare din träningsbild från löpningen.
Hur mycket sprang du innan du gav dig på lidingöloppet? (man blir ju lite sugen att ha något att jobba mot) =)
kram på dig

Carro sa...

Hejdu!!

Hittade din blogg ungefär samtidigt som du och din kompis startade vi är vad vi äter. Roligt att följa. Dessutom är det ännu roligare när jag ganska nyligen flyttat till Sundsvall för att jobba och saknar en träningskompis. På sitt sätt har jag ju en när jag hänger med i din träning. Tycker du är grymt imponerande! Keep up the good work!

Sofy sa...

Härliga tider, den där frukosten lät verkligen MUMS!!!

Kram kram