torsdag 26 februari 2009

Idag gick den beryktade byråpuben av stapeln. Det var en otroligt uppskattad tillställning som jag och mina två eminenta kollegor arrangerade denna torsdagkväll. Men vi börjar från början av torsdagen den 26 februari.

Jag vaknade 05:45 och var helt off. Energi = 0 och när jag packade träningsväskan frågade jag mig själv: orkar jag det här idag? Antar att jag käkade för lite igår, då blir energin under skosulorna och min kropp orkar noll! Jag tog mig i alla fall iväg till gymmet och kände med en gång att det inte skulle bli något vanligt löppass utan intervaller föll bättre in. 20 minuter och 3 km senare var jag sjöblöt i svett. Fortsatte ner i gymmet och körde bröst, rumpa och mage. Svetten sprutade!

Total träningstid: 60 minuter
Kondition: 20 min löpning intervallpass 3 km
Styrka: Bröstpress skivstång 3*10 10 kg, benböj i smithmaskin 3*10 30 kg + skivstång, utfall med skivstång 3*10 10 kg, situps 100 st

Jag fick sällis av Gina och vi tränade ihop och flåsade ikapp. I smithmaskinen pushar vi alltid varandra till max! Skickade ett sms igår kväll du bangar väl inte ett träningspass imorrn? och fick till svar Nä det gör jag inte! Jag är fett på! Tro inte att du ska få vara fit och jag skall vara slapp-Olga. Nä nä jag kommer! Garvade rätt länge när jag läste sms:et. Det är skönt att ha med-kumpaner på morgonträning!

Idag har jag inte jobbat med mina ordinarie arbetsuppgifter. Jag har agerat festfixare. Den sk byråpuben följer tätt efter februaris kontorsmöte varje år och denna kväll bjöds det på exotisk planka, bröd med färskost, vin, alkoholfria alternativ samt tema huvudbonad och musik, en udda kombination som visade sig bli väldigt poppis. Alla hade huvudbonad, från cowboyhatt till hörselkåpor. Och musiklekarna blev en riktig succé. Vi hade melodikryss, översatta texter lagen skulle komma på originaltexten till samt intron från tv-serier och jinglar. Har just kommit hem, har fortfarande tandvärk (usch, it's a paaaain) och ska till tandläkaren imorrn. Bävar... Denna visdomstand kommer nog ryka inom en snar framtid och jag har panik.

Käk dag 4

08:00 Frukost 1 stoor portion fiberhavregrynsgröt med kanel och russin, äppelmos, två knäckisar med ost, en kopp jordgubbsté

11:00 Mellis 1 banan

12:30 Lunch Kyckling- och fetaostsallad från Waynes. 1 färskpressad apelsinjos.

15:15 Mellis 1 jordgubbsyoghurt

18:00 Middag Rostbiff, skinka, lite potatissallad, massor av exotiska frukter, ½ glas cola, några salta pinnar. Massor av vatten, lite nötter.

Kan direkt säga att det där med att inte äta frukt för att slippa godissuget sket sig totalt idag. Det blev hinkvis med frukt. Mumsig frukt! Drack även lite cola till maten. Yes I did!
Men alla chips, popcorn och after eight gick mig obemärkt förbi. I loooove choklad :) Så jag kanske har lyckas dämpa sockermonstret en aning?

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.... trött och ska upp tidigt imorrn. Kan ni hålla en tumme kl 9 när jag är hos tandis?

1 kommentar:

Sofy sa...

Såklart. jag håller båda tummarna!!! Bra där med träningen gums!

Kram