måndag 7 september 2009

Höstrutiner

Såhär borde livet få vara för alltid. Eller så är det djupsvackan jag äntligen tagit mig ur som gör att jagän mer uppskattar livets goda. Vad tror ni?

Klockan var ställd på 05:40 och jag hade inga som helst svårigheter att ta mig ur sängen som jag trott.. Desto svårare att lokalisera vart jag lagt kläderna och i vilken ordning jag skulle ta på mig dem, så visst var jag något sömndrucken.Underställströja, soc-tröja, långa löparbrallor och löparskor var utstyrseln morgonen till ära så ni kan ju gissa vad aktiviteten blev! Sidsjöns promenadstråk hade knappt vaknat, dimman på sjön började precis lätta ochsolens strålar kämpade sig försiktigt över horisontkanten för att väcka liv i oss.

Jag och min chef möttes upp och började gå i rask takt innan vi övergick till lätt jogg. Löpsteget kändes förvånansvärt lätt och pulsen höll sig på jämn nivå så jag kanske inte har tappat så mycket på dessa veckor ändå? Njöt av varje andetag då den krispiga luften gjorde susen för lungorna och sträcker sig till ett helt annat välbefinnande än luften i en gymlokal gör. Verkligen en helt perfekt start på en bra vecka! Efter morgonturen hann jag duscha, äta lång, god och nyttig frukost, läsa tidningen och surra med hjärtat som gjorde tappra försök att lyfta ögonlocken i normal tid. Han är en ordentlig nattsuddare och allt annat än morgonmänniska..

Gårdagen gick åt till att planera veckan, något jag älskar att göra. Rutiner är så härliga att vara tillbaka i! Jag bakade grov filmjölkslimpa, svängde ihop en müsli som jag rostade i ugnen, gjorde lax med bulgursalladatt äta som söndagsmiddag och måndagslunch. Vi var även iväg och veckohandlade och strukturerade upp veckomenyn.Som sagt; jag älskar rutiner och tycker det är så enkelt att leva när jag har en bra planering. Nu under veckorna som jag varit helt ur slag blir det lätt för mycket av det goda, speciellt socker som är min största fiende vissa perioder...

Idag skulle jag vilja bjuda på många bilder, tyvärr blir det inte en enda. Önskar jag kunde vara bättre att ta med kameran när naturen bjuder på så många fina upplevelser man vill fånga!

Inga kommentarer: