tisdag 1 september 2009

1-ÅRS JUBILEUM

Läste precis det här inlägget och kan nästan minnas nervositeten inför den allra första arbetsdagen. Idag är det exakt 1 år sen jag började mitt drömjobb och jag hittade ju verkligen hem. Eftersom man spenderar så pass många timmar av sitt liv på jobbet så är det viktigt att trivas på sin arbetsplats, med sina arbetsuppgifter och med sina relationer till sina kollegor. Jag kan ärligt säga att mitt pussel är lagt. Ibland får jag känslan av att min arbetsplats är min borg och vissa dagar kan jag fånle hela dagen bara för att jag trivs så bra med det jag gör. Visst kommer det toppar och dalar men rider man ut stormarna så kommer det sol efter regn.

I helgen var vi iväg på kick off med jobbet. De hade bokat in oss i stora stugor (istället för att bo 2 och 2 på hotellrum som tidigare) så vi bodde 7 - 14 personer i varje stuga, allt för gemenskapens skull. Det var aktiviteter från tidiga morgonen till sena natten och fullt ös på alla plan. Vi såg liveband, bra artister, Rhapsody in rock på Dalhalla och hade idrottsaktiviteter hela lördagen. Jag kom hem med ett stort vätskande skrapsår mitt på skallen*, en enorm trötthet i kroppen men en stor tacksamhet till min arbetsgivare som verkligen har fattat vikten av att ge sina anställda möjligheten att på ett bra sätt lära känna sina kollegor. Jamen lyckan är total just nu!

* det stora vätskande såret uppkom när jag skulle ta ur allas väskor ur bussen. I bagageutrymmet missade jag att det stack ner i tjock stång. Den stången rusade jag in i med full fart, for bakåt, knäckte nacken och fick ett stort sår på köpet... som nu blivit en hård sårskårpa. Uuuusch!

5 kommentarer:

Träningsglädje sa...

oj vad fort det gått!!! är glad att du trivs så bra!

Helena sa...

Kul! Låter som att ni var i Rättvik..? Mina gamla hemtrakter... :)

Em Löfgren sa...

såret lät ju inge vidare Men annars lät det ju som en toppenresa =) =)

Miss Agda sa...

Grattis! För mig var det också för 1 år sedan jag började på ett nytt jobb. Jag trivs, men kan nog ändå inte säga att det är nåt drömjobb. Men jag har så många trevliga projekt på G på fritiden så det blir bra balans ändå..

Sofy sa...

Oh gosh, det där lät farligt. underbart att höra att du trivs så bra! Kram