måndag 1 september 2008

Måndag: Med stela ben tog jag mig till jobbet... och hem

Trött var bara förnamnet på mig imorse men jag hade så längtansfullt sett fram emot måndagen den 1 september så jag vältrade mig med möda ur sängen och tog mig an dagen. Aj aj, mina knän var typ i koma och höfterna med. Därför prommade jag till jobbet. Skön start liksom, solsken och 3 grader varmt/kallt...
Jobbet känns kanonbra, finns inga andra ord. Jag har hittat hem. Jag lever min dröm. Kan det vara så att jag i 5 år jobbat för att komma hit där jag är idag? Ja, jag tror det!

Ska faktiskt sova redan nu, pigg och utvilad till morgondagens äventyr på kontoret. Det är inte en bit kaka att börja nytt jobb - mycket nya ansikten, nya namn och definitivt massa nya arbetsuppgifter att sätta tänderna i. Spännande!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vad kul att det känns så bra!!

Anonym sa...

PUSS på dig, kika! va glad jag är för din skull med nya jobbet! :) vi måste höras snart.