tisdag 9 september 2008

Tisdag: Träningsform som är här för att stanna

I lördags var jag som bekant på ett spinningpass. Jag tyckte det var helt ok. Roligt till och med. Att jag för fem år sedan höll på att dö av värmeslag, mjölksyra och uttråkning efter uppvärmningen säger väl ganska mycket om hur låga mina förväntningar och hur liten min längtan varit efter att träna spinning igen. Efter passet på Boot Campet i Stockholm tändes en låga ändå, eftersom både orken och viljan fanns där. Nu har även lusten väckts till liv så jag bestämde mig helt enkelt för att ge det ännu en chans. Ikväll.












Min kompis framöver :)
Jag kan härmed intyga att jag är fast, biten, förälskad. När ett pass varit så bra, uttömmande, roligt, svettigt och grymt tycker jag att det är jätteviktigt att låta instruktören få veta det, så det var precis vad jag sa till henne :)

Det var ett riktigt intervallpass jag hamnade på, med massor av underbar musik. Halvvägs in trodde jag benen skulle få tuppjuck och lämna in efter en lång låt med stående intervaller. När Yves Larock - Rise Up spelades blev stämningen i huvudet nästintill magisk. Ja, jag vet att jag låter flummig men när jag tränar går jag helt in i mig själv och är det då bara bra musik så hamnar jag i trans.
kan härmed också meddela att ryggvärken är som bortblåst. Överansträngning månne?

6 kommentarer:

Lilla my sa...

Nämen kul att du tittade in!
Älskar tröjan, funktionen och gillar tumhål :)

Tror bestämt att vi håller till i samma stad. Trivs fantastiskt bra, håller på att utforska träningsmöjligheterna. Ska kika in på ego imorgon. Hur trivs du här efter fem år??

Lilla my sa...

Mmm den är helt fantastisk. Nytt jobb, visst är det otroligt kul, men så jobbigt också. Det tar på krafterna att vara skärpt och trevlig hela tiden. Såg att du sysslar med redovisning, kanske du jobbar på samma ställen som prinsens kompis...

Prinsen har fortfarande inte fått något jobb. Håller tummar och tår men inser att han förmodligen inte kommer upp fören efter årsskiftet!

Joks vart ligger det?

Klart vi kan ta en träningstur tillsammans. Vore tokskojig, har inte hunnit bekanta mig så mycket med omgivningarna ännu och du har säkert massa tips att komma med!!

Löpning & Livet sa...

härligt att även du har hittat tjusningen med inomhuscykling! :D

Anonym sa...

Vad skönt det låter!! Och skönt att ryggen blev bättre!
Keep up the great work!!

Kram

Lilla my sa...

Aha tror jag fattar, inte så långt från mitt gym med andra ord. Du kan maila mig på carina.t.holm@gmail.com så styr vi upp något. Kanske nästa vecka? Imorgon har jag spinning och core inbokat och helgen späckad... vad sägs?

Susanna sa...

Åh så vackert :) Träning när den är som bäst! Det är underbart när man egentligen är helt slut, men det kommer en låt som får en att fortsätta, det är då det blir sådär härligt magiskt!