tisdag 2 september 2008

Tisdag: On the road again

Ingen match för en jänta som jag att ta mig upp ur sängen på morgonen nu. Jag tackar generna och disciplinen på semestern att jag är morgonmänniska!
05:20 slog jag upp mina blå imorse och 25 minuter innan mobilen var satt på alarm. Utanför fönstret åkte redan bilarna förbi på våt asfalt, jag hörde hur däcken plaskade i vattenpölarna och hur björken blåste liv i löven. När jag klev upp låg dimman tät över bukten och regnet piskade mot vardagsrumsfönstret så jag omvärderade cykelsituationen (som skulle vara min uppvärmning innan styrkan) och tog bilen ner på stan.



Total träningstid: 45 min
Cardio: 10 min cykel 2,5 km
Styrketräning: Bicpes: hantelcurl 6 kg 3*10, skivstångscurl 12 kg 3*10, Triceps: dips 3*10, hantelpress bakom huvud 6 kg 3*10, pushdown 22,5 kg 3*10, Vader: Tåhävningar 100 st, Mage: Situps variation 100 st.



Trampade på som en illbatting på cykeln för att ge benen en omgång, de är fortfarande stela och oböjbara i en trappa, jag stapplar lite när jag går men va faan. Det är inte varje dag jag genomför en Tjejmil. Sen låg fokus på att hitta rätt i vissa nya övningar på träningsschemat och jag fick även kasta om i schemat efter som det skulle varit mestadels benträning idag = det går fetbort!

Såg att flera bloggare ansåg Tjejmilen som ett jobbigt jippo... Jag är väldigt benägen att hålla med. Även om jag inte haft möjlighet att träna för en viss tid så tävlar jag alltid mot mig själv och visst blir jag sporrad av alla människor runt omkring som springer men jag gillar inte uppvärmningen, trängseln och allt därikring. Samma sak med Vårruset och Vansbrosimmet. Jag kommer, jag kämpar, jag åker hem.

Idag fick jag ett nytt startnummer på Lidingö Tjejlopp. Jag ogillar att behöva stressa upp mig över att inte hinna duscha, åka kollektivtrafik, passa tåg osv. Jag vill lägga fokus på det jag ska genomföra, inte det runtikring. Känns skönt att det gick så smidigt att byta! Ska ut i spåret så snart det torkat lite och testa benen för nu verkar ju benhinnorna vara helt återställda (vågar jag skriva sådär ens??).



Well, det börjar närma sig läggdax än en dag.

Sov gott!

1 kommentar:

Sofy sa...

Hej babe! Vad härligt att du är pigg och igång igen!