lördag 13 september 2008

Lördag: Skogspromenader är lika bra som kyrkobesök

Jag blir halvreligiös när jag går i skogen. Det är vackert, tyst, härligt och mysigt på samma gång!Jo, det är sant! Idag har jag varit ute i två timmar och njöt av varje sekund...

När man går där bland träd och snår, får kliva över rötter, stenar och svampar samtidigt som man andas in frisk luft är frihet för mig!



Tog tåget ner till mams och paps igår efter jobbet, lillebror anslöt och vi åt middag och surrade i hela två timmar. Kändes precis som förr :) Imorse var det tidig uppstigning och bil till Ljusne där starten gick. Jag hade mamma som allra bästa sällskap och vi kan verkligen prata prata och prata. Det babblas och tjattras och fnittras och bubblas när vi är tillsammans och det är toppenhärligt!! Efter 2 timmar, 12 km, tre kisspauser och två vätskekontroller var vi i mål och redo för en varm dusch. Underbart är bara förnamnet på utflykten imorse.

Här passerade vi vackra Gussisjön. Det ser rätt mörkt ut men det beror nog mest på att solen befann sig någon annanstans än ovanför våra huvuden!









2 kommentarer:

Susanna sa...

Åh så vackert! Stillheten i naturen kan verkligen ge en krafterna tillbaka. Stor kram!

Sofy sa...

Härligt att du fick till en fin dag. Kontrasterna är stora och kasten tvära. Skog och familj är bra saker att ta till när världn känns hemsk och orättvis. Kram