onsdag 3 september 2008

Onsdag: Det krävs planering!

Jag är en planerande människa. Utan en riktig planering fungerar jag inte som jag ska och får egentligen inte så mycket gjort om jag ska vara helt ärlig. Jobbar bäst när agendan är full och det bara är att pricka av allt eftersom jag slutfört vad det nu kan vara. Idag var det inplanerad vila i träningskalendern men benen började spritta redan vid frukostfikat så i ett infall bokade jag in mig på ett pass box kl 17. Åt ett päron en timma innan lunch, sen en kycklinggryta med ris och på eftermiddagen en banan. Vid tresnåret insåg jag att den oplanerade träningen aldrig skulle bli av. Träna med en liten banan i magen gör inte susen på mig, jag hade inga träningskläder med mig och hade tagit mig till jobbet i en opålitlig bil som tog 10 minuter att starta imorse... Att efter jobbet hinna hem, byta om, käka något snabbt, åka ner på stan, parkera, kvittera ut passkort och köra passet kl 17 skulle ta mig... typ 90 minuter. Bajs.

Så vad har jag nu lärt mig av detta? Jo, att ha en packad träningsväska i bilen och ett stadigt mellanmål i kylen på jobbet de dagar jag planerat att vila men kanske ändå kommer att känna sug efter att träna på eftermiddagen.

Drömde mig bort till en träningskompis när jag var som mest rastlös i soffan. Tänk om jag hadeen alldeles egen träningskompis som var lika morgonpigg som mig, älskade morgonträning, var pushig och karaktärsfast och formligen drog mig till gymmet de dagar jag tappat motivation. Hur härligt vore inte det? Fine, det funkar att träna själv så länge men nog vore det kul att ha en vapendragare att fightas mot på boxpassen, skrika på för att höja motivationen och peppa när det går som bäst. Tills jag hittat min träningskompis fortsätter jag ha hemliga Mållgan vid min sida. Han är bra han med :)

2 kommentarer:

Susanna sa...

Ja träningskompisar vore inte fel, synd att alla vi bloggare inte bor närmare varandra, fatta vad vi skulle träna då ;)

Löpning & Livet sa...

Hm.. en mållgan kanske man skulle börja med :)