tisdag 16 september 2008

Tisdag: Uppladdning och omställning

Favoritpasset skulle gå av stapeln ikväll så jag bokade mig redan igår eftermiddag. Något roligt och utpumpande att se fram emot!







Under hela kvällen spände det i handflatan och när jag skulle lägga mig såg jag ut precis som bilden visar. Inte så skönt... Det har nog blivit för mycket påfrestning med handskar och cykelhandtag (haha)! Efter ett nattkur så ser det helt ok ut i handen (handen på bilden ser så creepy ut att jag knappt vill publicera den och jag kan lova att jag drar mig länge innan jag sätter på mig handske. Typ...aldrig. Men nu var det verkligen nödfall.


Efter att ha mailat med och läst på Sofias blogg, blev jag jättesugen att ge mig ut och springa istället. Att spinna med en halvtrasig insida av en hand är inget jag rekommenderar så planen började så sakteliga ta form där på eftermiddagen...


Total träningstid: 47 min
Uppvärmning: 500 meters slalombacke 6 min

Löptid: 41 minuter

Sträcka: 6 km

Jag tar naturligtvis med i beräkningen att delar av sträckan är relativt sluttande nedför. Jag tar även med i beräkningen att andra delar är relativt sluttande uppför. En kuperad terräng helt enkelt, som gjort för uppladdning inför Lidingö Tjejlopp. Skillnaden idag var att benen kändes jättelätta och orken kanon. Jag tryckte på ordentligt och ökade takten för att inte hamna i samma slötempo som jag gjort de senaste rundorna. Det var en trött, glad och endorfinkickad Erika som landade vid bilen, stretchade och begav sig hemåt.
















Jag har hostat som en galning sen jag kom hem, är alldeles tung i bröstet och det svider lite i halsen. Att ställa in morgondagens träning för en dejt med Carra känns därför som ett bra beslut :)

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Bra jobbat! Låter som en superskön runda, jag vill också! :)

Lilla my sa...

Jaaa blindejten imorgon ska bli tokskoj :) Bra jobbat upp på södra idag. Är helt klart avis, skulle med ha viljat tagit mig upp dit idag!

Krya på dig hoppas bacillen inte tar dig.

Kram C

Anonym sa...

Ja vila lite nu om du inte känner dig frisk. Låt kroppen ta hand om sig själv ett tag.

Kram

Sofy sa...

Wohoooo!!! Bra mailat, bra läst men framförallt BRA sprunget!!!!
Det är ju där, utanför the comfort zone som det händer prylar!

Du är så duktig!
Kram