söndag 28 september 2008

Söndag: Lidingö Tjejlopp

Etapp 2 av 4 på Tjejklassikern är nu genomförd och godkänd. Det känns lite i benhinnorna, jag är lite öm i låren och varm om kinderna - men det är bara den fina effekten som kommer av hårt arbete :)
6 timmar och 40 minuter på ett tåg för att springa en mil kan tyckas som en lång resa för vissa men jag njöt mest av lugnet. På resan ner laddade jag upp mentalt, sov en hel del och väl i storstan blev jag bjuden på god middag (kyckling med rotsaker). Värdparet drack vin men jag höll mig till vatten. Somnade tidigt och vaknade relativt tidigt av söta Klara som ville få två böcker lästa för sig. Hon kröp ner under täcket och vi låg länge och läste. Hon är min absoluta favoritprinsessa den lilla 4-åriga sötnosen!

Efter en bra och stadig frukost mötte jag upp Camilla på Lindigövallen. Vi knatade upp till Grönsta och fick i oss en yoghurt och lite russin innan starten gick. Under de första två kilometrarna sjönk blodsockret undan för undan och när första vätskekontrollen kom var jag i stort behov av sportdryck. Konstigt, eftersom jag brukar klara mig länge utan vätska när jag tränar. Antar att jag laddade med för lite vätska innan loppet! Det var en otroligt kuperad bana, värre än jag först trott men det gick bra och jag sprang in på tiden 1:11:45 och förbättrade därmed min tid med 3 minuter. Way to go!

Efter en lång varm dusch hos Åsa, Johan & Klara fick jag italiensk buffé som middag innan tåget tog mig hem igen. Har precis avnjutit en kopp Brunkullan och ska snart stoppa ner mig i sängen.


Bästa bloggbrudarna!

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

OJ, förbättrade du ju 3 min från tjejmilen?! Det är ju hur bra som helst ju!! Lidingö är ju hur mycket jobbigare som helst!

Stort grattis! :D

Anonym sa...

Grattis! Bra jobbat!! =)

Sofy sa...

BRAVO! Speciellt med jämförelsen mot tjejmilen, vi andra sprang ungefär tre minuter långsammare, fast vissa av oss tränat som tokar! Det borde betyda at du kunde sprungit....typ 6 minuter snabbare på tjejmilen om den varit nu!!! Grymt Erika!

Ser förresten så fram emot best of the best då vi får tid att faktiskt SES på riktigt. Hänga. Snacka. Skoja. Grotta in oss i tränings och livsfilosofi... Åh, november, KOM!

Kram

Susanna sa...

Gud så duktigt! Grattis :)

Felicitas sa...

Härligt jobbat sötis!!! Ruggigt bra att förbättra tiden så mycket på en så pass mycket tuffare bana!! :D Grattis!!