måndag 8 september 2008

Måndag: Pank på träning

Vissa människor lägger pengar på hus, andra på sommarstugor, några på lägenheter, renovering och bilar, somliga på inredning och möbler.
Jag lägger alla mina pengar på hög till SJ. Min resa till Lidingö Tjejlopp gick på nätta 997 riksdaler. Borde inte resorna till storstan vara subventionerade för oss norrlänningar? Hur som helst börjar det dra iväg med alla dessa inplanerade helger... Tjejmilen, Lidingö Tjejlopp, Best of the Best... Det är überroligt, men kostsamt. Fast till ett bra ändamål. De pengar jag stoppar i SJ:s ficka får mig ändå att hamna på en plats där kroppen får jobba och är inte det en bra grej att lägga pengarna på så vet inte jag vad som är bra här i världen :)!!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ja usch det är dyrt allt sånt där! Vågar inte ens tänka på vad det kostar att köra en hel klassiker, med utrusting, anmälningsavgifter och resor. Förtränger det ett tag till :)

Sofy sa...

Du borde samla pluspoäng hos och få gratis resor, vet att prinsen fått det!

tur att du har gratis boende om du vill i storstan...

förresten, bestäm en träningsdate med min vän Carra, hon är grymt rolig! Vi pluggade ihop i Örebro, såg att du varit inne hos henne. Hon är ny i S-vall och du kan säkert få med henne på roliga pass!