lördag 6 september 2008

Lördag: Kompenserad träning

När jag inte har tid/möjlighet till träning blir jag fort rastlös. Därför kan det bli lite extra kompensationsträning emellanåt.
I torsdagskväll och igår hade jag värk i ländryggen som gjorde att gårdagens morgonpass blev inställt. Jag kan inte riktigt säga vad det är jag har gjort som utlöst värken men den sitter där som ett ömmande blåmärke. Nya låtar låg laddade i mp3-spelaren och energin var på topp men när kroppen ställer till det är det bara att ställa in. Frustrerande.

Imorse kände jag av ryggen men beslutade mig för att "träna bort det", ifall det var en träningsvärk som uppkom efter torsdagens pass. Jag har därför spenderat ett par lördagstimmar på Jocks. Det var en skön start på helgen!

Pass 1 - Body Pump
Träningstid: 60 min
Svettfaktor: Relativt hög
Mjölksyra: I ryggen, bröstet och axlarna

Pass 2 - Spinning
Träningstid: 60 min
Svettfaktor: Hög!
Mjölksyra: I benen

Total träningstid: 120 min

Pump-passet leddes av Sara, som tyvärr ska sluta på Jocks. Trist med en så bra och inspirerande tränare! Passet var som alltid bra upplagt och mjölksyran blir påtaglig när hon i vissa låtar tar bort vilan och motiverar oss att kämpa till max. En låt fick hon alla i salen att sjunga med till, det var en snygg a capella när vi körde biceps :)

Spinning-passet leddes av Mia och började rätt segt men tog sig snabbt efter uppvärmningen. Jag hade hur mycket energi som helst och kunde pressa ur allt ur kroppen. Vi var bara 4 tappra själar + instruktören så det blev mycket pushande på varandra. Otroligt många intervaller, både korta och långa. Sista 4,5 min låten stod vi och jävlar (förlåt) vilken urladdning!

Nu värker ryggen utav bara f*n, jag ska lägga mig till rätta i sängen och göra några specialövningar innan det blir lunch.

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Härlig start på helgen! Själv har jag sjukt mycket träningsvärk, speciellt i magen, efter army trainingen i torsdags, men ska strax iväg och cykla igenom mitt pass.. sen blir det ost och vinkväll!! :) Hoppas du får en trevlig helg, kram!