onsdag 17 september 2008

Onsdag: Jag känner en...

1. Seghet - hela dagen har kännt som ett töcken. Ont i kroppen, seg i huvudet, ont i halsen och frusen. Tecknen är många på en intågande förkylning. Har kurerat mig med vetevärmare och filt i soffan så pass att jag somnade. Nu blir det tandborstning och bums i säng, såhär kan vi inte ha det inför loppet nästa vecka. Bacillerna ska jagas ur kroppen på en gång.

2. Svullenhet - när jag känner mig svullen så ser jag svullen ut också. Idag är en sån där dag när man helst vill stanna under täcket och tycka-synd-om-sig-själv-dag som alla kvinnor har minst en gång i månaden. Jag kan bara inte fatta hur en människa kan binda så mycket vätska som jag gör?!

3. Uppgivenhet - fick livets första (eller kan det vara andra..?) parkeringsbot idag. Arg blev jag. För hade det inte varit för dagens kortaste och stressigaste kundbesök så hade jag kunnat ta bussen (och varit miljövänlig) och sluppit felparkera så det skrek om det (eftersom det inte finns några som helst bra möjligheter till parkering... enklare att skylla på det än på min egen osmidighet va? :).

3. Glädje - över att jag har ett bra jobb, en trivsam lägenhet, fina vänner och en underbar underbar sambo. Hur förvirrad och velig han än må verka så är han världens bästa. Love love love!!

Bäst idag: 1. Inköp av funktionella träningskläder. Den älskade löpartröjan från SOC har fått en tvillingsyster, köpte en precis likadan till i samma storlek! Utökade även garderoben med ett par långa tights i samma färg svart/rosa och ett linne från SOC i rosa/svart. Favoritfärg? Svart och rosa såklart!
2. Eftermiddagsdejt med Carina på Waynes, toppen! Hoppas vi lyckas tajma in en löparrunda i början på nästa vecka, det vore ju great :)

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

JObbigt med förkyling och svullenhet men trevligt med kärlek och shopping!

Sofy sa...

Hi, hi, vi blir fler och fler som har tvilkingsystrar med tillhörande tights! Kram

(ps, visst är C en goding! hi, hi)