måndag 12 oktober 2009

Nytvättat hår...

...är säkert en vardaglig sak för de flesta. Alla ni träningsbloggare där ute tvättar nog håret var och varannan dag, med era egna händer. Jag fick hjälp av min fina vän Camilla att göra det idag. Tvätta håret alltså. Hon schamponerade och balsamerade (nu lät det iofs som att jag var en död mumie :) och jag stod lutad över badkarskanten och lät mig tvättas. Ja kära lilla skara läsare (har jag någon kvar förresten? :), läget är liksom lite fram och tillbaka. Skoven kommer varannan dag, händerna är nästan alltid odugliga till diverse sysslor men jag gör så gott jag kan och jag jobbar hela tiden efter devisen "det finns de som har det värre!". Pelle sköter allt som har med vätska att göra, allt från att hänga tvätten, till att pressa citron över min fisk, till att skala potatis, skala äpplen till äppelmosen, till att torka matbordet... Life goes on!

I helgen har jag pysslat som attan med den jag kan. Bakat, lagat god mat, gjort äppelmos osv. Tagit låååångpromenader i vackert höstväder och njutit av krispig luft. Ikväll kom två av mina fina vänner över på kaffe och vi surrade i flera timmar. Livskvalitet!! Jag väljer gläde :)

Som ni märker så kommer denna blogg inte att bli en träningsblogg på den här sidan nyåret, men jag lever på hoppet haha!

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Att du kan hålla humöret och hoppet uppe är så imponerande! Själv hade jag lätt deppat ihop totalt och enbart tyckt synd om mig själv. Ja, jag hade nog inte klarat av det alls.. Du är stark, glöm aldrig det!

Kram!

Träningsglädje sa...

klart vi är klar och läser vännen!! bra att du har fina vänner som hjälper dig. känn glädjen och välkommen tillbaka när det lättar. kram!

Em Löfgren sa...

ojojoj hoppashoppashoppas verlligen dina händer blir bra snart! fina fina erika!!

Sara sa...

Ja varpå TeaMed på Köpmangatan 1. Där har de både massörer och naprapater. Man kan boka tid online, himla smidigt!

http://www.teamed.se/

Annika sa...

Fy vad besvärligt det låter... har aldrig förstått att man kan ha det så. Lider med dig men skönt att du är en glad och levnadsglad person i botten och klarar detta! :)