onsdag 13 januari 2010

ÄNTLIGEN!!

Igår var en sån där dag då det kändes som ett straff att jobba inomhus. Missförstå mig rätt, jag älskar mitt jobb, men när det är -4, strålande sol och vindstilla då vill jag befinna mig någon annanstans än på ett kontor bland massa papper. I en skidbacke, i ett längdspår eller på en skoter... Jag valde därför att jobba in lunchen och åka hem innan solen hade gått ner, så jag kom mig ut på en härlig eftermiddagspromenad. Mina promenader har blivit heliga, det är på det sättet jag varvar ner och rensar bort tankar efter arbetsdagen. Nu när jag inte kan träna så är det viktigt med dessa promenader och jag njuter verkligen av dem!




Går man fort och ler hela tiden hinner ingen se hur ful man är :)

Idag insåg jag vilken tur det var att jag körde Tjejklassikern förra året och inte i år. Vilket antiklimax det hade blivit om jag anmält mig och betalat dyra pengar för delmål jag inte skulle kunna genomföra. Är verkligen tacksam att jag tog mig i kragen och gjorde det 2008/2009 så det blev av! En erfarenhet jag inte skulle vilja vara utan.

Överskriftens ÄNTLIGEN refererar till det brev jag fick hem idag där det står att jag har tid hos läkare på Hudmottagningen nästa torsdag. Inte en dag för sent! Jag ska be henne skriva ut den där fantastiskt bra salvan som tar bort eksemen på nolltid. Ja, alltså den salvan är ju en "bra/dålig" salva, för tar den bort eksem så snabbt så är den farligt stark och kanske inte så bra för huden, men vad är mina alternativ? Jag kan ju åtminstone smörja en gång i veckan så borde de hålla sig borta. Kanske kan dra igång med träning snart igen? JAAAA!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

LÅter skönt att rensa tankarna, when it's needed! ;)

Em Löfgren sa...

härligt hjärtat att du får köra igång igen! fy så skönt! känner din längtan!
men du en sak har du fel i- fanns inget fult på den bilden!!!!!!!

Mia S sa...

Hoppas att det ordnar sig med dina eksem! Lycka till med träningen! :-)
/Mia

marie sa...

Titta gärna in på min blogg där jag skriver om mig och min träning =) Kramkram