tisdag 31 juli 2007

Allt om mig

Anledningen till att jag startade den här bloggen är för att jag har tröttnat på alla kärlekshantag, gamla bilder på ett smalare jag, godis och chipsfrossa flera gånger i veckan och en krånglande mage. Denna blogg är min motivation till ett sundare liv, ett startskott till hälsa och välmående. Det finns en naturlig förklaring till varför jag befinner mig i den sits jag gör just nu. Förklaringen stavas k a r a k t ä r. Hade jag fötts till ett djur hade jag varit en gris, en godisgris. Mina tankar kretsar ofta kring mat, vad jag ska äta, vad jag borde ha ätit istället, vad jag inte får äta och vad jag kan äta när någon inte ser. Det är ingen sjukdom jag bär på, det är nog mer ett syndigt sätt att leva. Att långsamt bryta ner min egen kropp, förorsaka diabetes på grund av för mycket sockerintag och få förhöjda värden av kolesterol för att jag stoppar i mig på tok för många chips i veckan. Jag vill inte ens tänka på hur jag ser ut på insidan då jag vet hur jag ser ut på utsidan.

Hösten 2007 är min revansch, då ska jag ta tillbaka kroppen jag gömt någonstans under allt fett.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till på din resa! :-)