tisdag 14 juli 2009

Massa finbesök

Igår hade jag och mamsen fullt upp att planera och förbereda svärföräldrarna och sambons syster med familjs ankomst. Svärisarna kom idag och syster med familj kommer imorrn. Vi gjorde inlagd strömming, Kristina Krusenbergs sill (!!), storhandlade, fixade efterrätt, lagade rabarberkräm osv. Mellan allt handlande, planerande och fixande hann jag sno åt mig lite tid för träning och konstaterade snabbt att jag är i fin form trots bortfall av träningsdagar. Sweet! I like!

Idag insåg vi att det såg snålt ut med frukt till den goda osten vi ska äta ikväll. Därför tog jag och mamma en promenad till ICA. Dit är det 5 km och hem lika långt så det blev 1 mils rask promenad. Nu när svärisarna anlände behövde Rufus (vovven) rastas så vi tog en skogspromenad och visade omgivningarna. Mina blåsor på hälen bättrades på och vi la 6 km till på dagens aktivitet. Underbart! Semester ger så mycket mer tid till träning och jag tok-gillar det !

1 kommentar:

Malin sa...

Todiloo! Det var alldeles för länge sen jag kikade in här, men nu när jag gjorde det kände jag mig som hemma. Du och din rabarberkräm :) Innan jag klickade in till dig undrade jag om du gjorde nån rabarberkräm nu för tiden och jajemän. Det är ju så gott! Ska minsann göra det jag oxå!
Ha en härlig semester!
Kram kram