torsdag 2 juli 2009

Värmebölja

Pallviken var picknickstället för kvällen. Till mitt stora förtret glömde jag kamreran. Dööööh, den ska ju alltid vara med! Galet... Jag hade varit förutseende och packat en massa goda grejer som greksallad, iskall vattenmelon i bitar, jordgubbar, vatten, engångsgrill och korv. Vi tog många dopp, jag somnade i solen och vi passade på att njuta ordentligt av den fina eftermiddagen/kvällen.

For direkt till ranchen och slog en hink bollar. Svingen och träffarna börjar sitta bättre nu, tack och lov. Ibland blir det toppar men oftast tittar jag upp för tidigt, nyfiken som jag är. När Pelle och Johan skulle gå 9 hål åkte jag hem. Hade redan börjat bli halvt uppäten av knotten och glömt tunn långärmad tröja hemma...

Konstaterande: Det är 25,9 grader varmt ute. Det är 28,9 grader varmt inne. Vi skulle behöva en välfungerade AC. Korsdraget vi jobbar hårt med ger inte speciellt goda resultat och jag vaknar fortfarande svettig på nätterna. Däremot älskar jag sommaren och värmen så jag vill inte klaga. Enligt de som vet blir det svalare redan imorrn. Bah!

Inga kommentarer: