tisdag 30 juni 2009

Ljuvliga sommarkvällar att ta tillvara på!

Igår efter löpturen mötte jag upp tre fd kollegor från Bianco-tiden. Vi satte oss i Oscar-tältet och åt en ljuvligt grillad lax med bulgursallad och tsatsiki. Till det svalkade jag mig med iskallt vitt vin och vatten. Imorse var det segt att ta mig ur sängen men det berodde nog mer på 5,5 timmars sömn än vinintaget igår. Gatufesten har precis börjat här i stan och då brukar det alltid vara fint väder. Denna gatufest-vecka verkar inte vara något undantag!




Jag beställde en jeansklänning för 2 månader sen från Mandel Design som jag verkligen tokälskar! Tyvärr fick den hängas in på en galge i garderoben då det var storlek S och klänningen satt som ett korvskinn. Jag såg helt enkelt inte klok ut i den. Eftersom det var kärlek vid första ögonkastet så tänkte jag "jaja, antingen så kommer jag i den eller så ger jag den till mamma. Jag vägrar skicka tillbaka den!". Igår morse fick jag ett glädjebesked när jag klev på vågen och tog mod till mig att prova klänningen. Joho då, den satt som ett smäck. Gissa om jag kände mig jättefin när jag fick ha den kvällen till ära på Gatufesten?! :)

Älskar brottarrygg, så det
blev ju en solklar favvo på en gång!
(bilder lånade av mandel design)


Såhär ser den ut fram



Fick även en fin kommentar av Fia igår (en av fd kollegorna). Hon tyckte att jag såg "harmonisk och frisk ut". Hon om någon vet ju vilka problem med allergi och eksem jag haft, som jag äntligen tagit mig ur, så det var roligt att höra!

Idag hade jag turen att jobba in tid och åka hem tidigt från jobbet. Sov igen lite sömn, bunkrade jordgubbar och inväntade hjärtat. Det blev middag på Skatans Café, på bryggan vid vattnet, ikväll. Jag åt fisksoppa och Pelle åt strömming. Mums!



Testade svingen på ranchen därefter. Har ju åkt på två självsprickor på fingrarna så det blev bara en halv hink bollar för min del. Hjälpte istället hjärtat att analysera hans sving och få ordning på lite småfel som gör att han får sämre bollträff och något kortare boll-längd. Till slut fick vi till det!

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

brottarlinne is the shit!! otippat att båda tycker det ;) hihi!!! finfin klänning snuttan!! =)

haha förresten Måste jag döpa om dig i telefonboken nu!? Du kan inte heta "Erika Gymfjällan" längre utan nu ska dte ju stå Livsnjutaren! =)

Susanna sa...

Härligt! Klänningen ser jättefin ut!