torsdag 11 juni 2009

Packa pappas kappsäck...

...säg det flera gånger om får ni känna på en vrickad tunga!

Här hemma har det varit full rulle sen jag kom från jobbet/IKEA/Birsta City där jag köpte en massa "bra-att-ha-grejer" till resan och beställda varor från IKEA till mams & paps. Kvällen har gått i ett. Laga mat, äta mat, diska, plocka undan, tvätta, vattna blommor, plocka fram kläder, hänga tvätt, packa ner framplockade kläder, inse att jag nog tar med mig för mycket kläder, försöka tänka om och packa om, packa neccessären, inte få plats med allt i ena neccessären så jag måste ha med mig två, ställa fram skor, köra en till maskin tvätt.... and so on. Jag har bilden av Sara framför mig när jag packar min "mindre än normalstora resväska" med kläder, badlakan, neccessär(er), skor och böcker och tänker: hur fick hon plats med sina kläder i endast en kabinväska? Tjejen ska ju vara borta i fjorton dagar!!

Slutsats: Jag är värdelös på att packa.

Och för er som undrar: Ja, jag har ännu en dag konstaterat (återigen) att jag inte alls var speicellt smart som startade det där träningsprogrammet denna vecka. Det ökar suget efter löpning men eftersom jag har reducerad tid att utföra det på så får det helt enkelt vila tills jag kommer hem. Jag bunkrar löpar-energi och fnular på hur jag ska lyckas få hjärnan, hjärtat och benhinnorna att tala samma tydliga språk. Tips ?!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

tycker helt enkelt att du bara ska konstatera att du har planen! den är visualiserad och konkret! efter resan kommer du vara laddad och förhoppningsvis ganska uppvilad! finns det nåt bättre tillfälle än då att för att trycka på startknappen?!?! =)