tisdag 2 juni 2009

Vårruset 5,3 km - 32:08 min

En för året helt ny bansträckning gör att jag inte riktigt kan jämföra årets resultat med förra året, men efter mina egna noteringar så persade jag. Nöjd som attan!

Hör och häpna - det var lättsprunget idag. Efter första kilometern hade det gått strax under 6 minuter och efter 2 km hade det gått 12,30 min. Det är stor skillnad mot de 7-7,30 min/km som jag springer på annars. Vid andra vätskekontrollen tog jag några klunkar vatten men sprang på för att inte tappa fart. I allra sista uppförsbacken fick jag gå några metrar för att häva ett håll som satt sig i höger sida, sen fortsatte jag springa och knöt näven istället.

Klockan visade att det tagit 32:08 min och eftersom jag vet att de lagt målgången 300 meter från förra årets mål så betyder det att jag kapade min tid och sprang snabbare. Coolt! Detta taggar mig naturligtvis till att träna upp mig så jag får en mycket bättre miltid på Midnattsloppet än på både Tjejmilen och Lidingö Tjejlopp förra året.

4 kommentarer:

TheLoonyNail sa...

Härligt sprunget!! Känns skönt att slå sina gamla rekord :)

Löpning & Livet sa...

hur bra som helst ju! Stort grattis!!

Em Löfgren sa...

du är gryma babybus!!! riktigt grym!!! =) =) =)

Susanna sa...

Så duktigt! Stort grattis!!