måndag 29 juni 2009

Värmen, helgen och nysprungna ben


En skön och avkopplande helg har passerat och nu är det åter vardag och jobb som gäller ett par veckor till innan semester står på schemat. Jag har som bekant varit förkyld så någon effektiv träning har det inte varit tal om och veckan innan förkylningen höll jag mig utomlands, där jag självklart rörde på mig varje dag men inte i samma utstrcäkning som jag brukar. Idag var det så dags att testa formen. Det var ringrostiga ben som snabbt kände igen stegen, rörelsen och underlaget men andhämtningen var tyngre än vanligt och nusåhär efteråt är jag rosslig i bröstet. När vet man om man egentligen kan börja träna utan att få taskiga eftersläntrande symptom?

Oavsett om det kändes tungt så vet jag att om ett par joggingrundor till är jag på banan igen, så planen är att lägga in ett intervallpass så snart schemat tillåter. Konditionen måste höjas och eftersom det kändes mycket bra i benhinnorna idag så får det bli minst tre löppass i veckan nu!

Annars har jag spenderat helgen på dop, på bryggan, drickandes Strawberry Daquiri och lapandes sol på en båt. Livet på en pinne!



Den där strawberry daquirin drack vi i fredags, när vi firade in helgen med kall drink och grekisk mat. Drinken var enkel att göra och mycket läskande:


8-12 cl ljus rom
4 jordgubbar
½ lime
1 tsk socker
1 dl krossad is


Alla ingredienserna blandas i en blender och hälls upp i iskalla glas. Toppa med lite krossad is och en limeklyfta.

2 kommentarer:

Susanna sa...

Usch det är tråkigt när symtpomen hänger kvar sådär. Tur då att man kan trösta sig med goda drinkar :)

Löpning & Livet sa...

Verkar vara inne med daquiris just nu :) Behöver nog en nån dag snart! Grymt jobbat med löpningen även om det kändes motigt! du är snart på banan igen!