lördag 1 maj 2010

Livstecken!

Jajamän, jag finns här ute och läser era bloggar dagligen. Jag är verkligen urusel på att kommentera men läser gör jag, var så säkra :)

Förra helgens resa till Tallinn var verkligen något utöver det vanliga. Inte ofta vi tar oss iväg sådär, jag och mina två allra närmaste tjejer. Vi unnade oss god mat, god dryck och många många långa sena kvällar på diverse dansställen. Från onsdag kväll till söndag kväll skrattade jag i princip konstant, hade ett lyckligt leende på läpparna och kom tillbaka hem med kramp i magen. Vi har alltid så roligt när vi ses! Tallin var en fin och mysig stad. Vi hängde mest i gamla stans små gränder. Fredagens stora baluns då vi firade av alla tre (vi blir ju alla ärofyllda 30 i år!) hade vi bokat bord på Olde Hansa, en annorlunda restaurang med mysig atmosfär, egetkryddat vin serverat ur stora lerkrus och allt (till och med servitriser/servitörer) som påminde om Medeltiden. Maten var jättegod och det blev en väldigt speciell kväll.

I helgen har vi haft massor av kvalitetstid jag och mitt hjärta. Igår lagade vi god mat och såg film tills jag slocknade som ett barn i soffan. Idag sov vi länge, umgick med vänner + barn på dagen och tog en promm ner till stan för att hyra film. Kvällen har bjudit på premiärgrillning, Masi-vin och ugnsgrönsaker. Vi har sett "O brother where art thou" med varsin dator i knät, romantiskt va? :)

Inga kommentarer: