söndag 9 maj 2010

Njut medan du kan!

Carpe diem - crea diem.

Jag väljer att fånga dagen och skapa dagen utifrån vad jag vill göra med just den dagen jag vaknar till. Mitt liv ska vara fyllt av liv och jag har bestämt mig för att mitt livs enda måste är att förbli den livsnjutare jag är. Om det innebär att jag låter en dammråtta ligga kvar i ena hörnet på vardagsrumsgolvet och utnyttja vårsolens strålar för en härlig promenad så får det vara så, mitt liv är så mycket mer än "äta, jobba, sova, dö". Det här året, som jag trodde skulle bli ett riktigt kanonår, har visat sig från sitt allra sämsta morgonhumör. Jag trodde aldrig att det kunde hända så mycket på så många månader men det får mig också att tänka efter och fundera över vad jag egentligen vill. Livet är vad vi gör det till med ibland tar det oväntade vändningar och gör att alla planer ställs på kant och livet på vänt. Vem vet vad som händer i morgon?

I helgen har min fina vän Kikki varit här och hälsat på. Oj så mycket värt det är med vänner man inte träffat på jättelänge men som man fortfarande kan vara precis sig själv med, utan kostlade krusiduller. Som man kan prata om allt med och har samma värderingar som. Vi har tagit långa härliga vårpromenader i solen, shoppat, lagat god mat och hunnit uppdatera varandra om livet i stort och livet i smått. Fylld av energi kan jag nu ta mig an arbetsveckan som är nerbantad till 2½ arbetsdag. Härligt!!

1 kommentar:

Träningsglädje sa...

härligt. jag inspireras av din optimism!!