onsdag 5 augusti 2009

The history keeps repeaiting itself

Plan
Fredag: 6 km löpning landsväg
Söndag: 6 km löpning landsväg
Tisdag: 3-6 km tidstest


Genomfört
Fredag: Promenad. Dusch direkt efter för att slippa värsta allergiattacken. Inställt.
Söndag: Såriga fingrar. Inställt.
Tisdag: Knas överallt och uppgivenhet. Inställt.

Känsla
Uppgivenhet. Längtan. Irritation. Misströstan.

Idag har jag petat hål på x antal små vattenfyllda blåsor på fingrarna, smort mild kortison på läpparna och gjort allt för att inte slicka eller klia runt munnen. Kliat mig i armvecket och önskat livet ur illbattingarna. Ingen idé att gnälla över det men det är svårt att hålla modet och önskan om en bra tid uppe.

Nästa lördag står jag i startfållan på Midnattsloppet, o-löptränad men förväntansfull. Någon tid under 60 minuter är knappast att räkna med. Satsar allt, satsar hårt men förväntar mig ingen rekordtid. Önskar, hoppas och vill att jag ska vara i bra "illbatting-form". Allt under 1:11:45 (Lidingö Tjejlopp 2008) är bonus. Jag längtar. Men jag vill samtidigt hinna springa innan och känna formen. Känna drivet. Annars finns inget annat än att koppla in pannbenet från start.


Tills dess fördriver jag ledig tid med film. Mammut var annorlunda. Mammut var sorglig. Mammut var Lukas Moodysson fast bättre.


4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Srackare.. Men jag kan trösta dig med att du oavsett form garanterat kommer springa snabbare än på lidingö. Visserligen vet jag inte exakt hur banan går (hur kuperat det är), men värre än lidingö borde det ju inte va :)

jag ska hålla tummarna stenhårt!

Felicitas sa...

Åh sötis! Jag håller mina tummar för dig!!! KRAM!

Susanna sa...

Så tråkigt! De borde ge med sig snart!
Jag tror iaf att du kommer att sprigna mycket snabbare i år. Även om du inte kunnat träna ordentligt nu det sista har du ju tränat på jättebra hela hösten och vintern. Det kommer visa sig ska du se!

Em Löfgren sa...

tråkgit att behöva inställa passen =(
men som tur var passen aldrig slut! det finns hur många som helst som bara väntar ch som man kan plocka av när allt stämmer =)


Mammut var bra- enligt mig inte megabra, men ganska skön!

miss you! puss!!!