söndag 7 februari 2010

Dax igen...

Sen jag slutade träna där i oktober så har jag drabbats av nackspärr alldeles för många gånger. Innan jul hade jag nackspärr 3 gånger på 2 veckor. I lördags vaknade jag rätt öm i nacken men det gick ändå hyftas att vrida huvudet åt höger sida. Imorse när jag skulle vända mig i sängen tog det totalstopp och jag har haft huvudet rakt framåt hela dagen. Bokade in en massagetid imorrn direkt efter jobbet så jag får någon ordning på det här...

Jag behöver knappast googla in mig på några orsaker utan vet den direkta orsaken till återkommande nackspärr - brist på träning. Regelbunden motion och träning minskar ju naturligtvis risken för en vek nacke... Tyvärr har knappast förutsättningarna varit på min sida den senaste tiden. Förra veckan skrev jag om min "hemmaträning". Dagen efter vaknade jag med en svullen hals och hosta - förkylningen hade tagit sig tillbaka in i kroppen. Jag är helt säker på att det också beror på att jag tränar för lite (läs ingenting alls förutom promenader)...

När den här förkylningen är ur kroppen har jag lovat mig själv och mitt eget välbefinnande att börja träna igen, vad bra jag skulle må då!!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

söta du!

hoppas du kan börja träna igen, så din kropp får må bra igen =)

kram!!!!!!!!