måndag 1 februari 2010

Jag vill ha blommig falukorv...

Nu har det kommit mer snö här hemma, förra veckan fick vi 4 dm och i Norrland blir det lite av ett snökaos när så mycket faller från himlen under så kort tid. Snövallarna är högre än någonsin och längtan efter att åka skidor har aldrig varit större. Lagom till snön föll så kom förkylningen som ett fint litet brev på posten och jag har snorat, hostat och harklat mig så det räcker. I helgen var vi upp till svärföräldrarna och då sjönk temperaturen till -30 grader. Längdskidåkning? Nej tack, jag tror jag håller mig inne!

Jag börjar bli otålig nu, det verkar som att omständigheterna sätter hinder framför fötterna på mig gång på gång. Ska tillfriskna fort som attan för nu ser det ut som att temperaturen ska stiga till mer "normal" vintertemp än den vi hittills haft. Vi konstaterade i helgen att det har inte varit plusgrader sen lucia. Det är ovanligt!

Har ätit mjölkstuvade makaroner, stekt korv och kokta morötter med persilja till middag och nu kollar jag in svenska längdlandslagets träning. SVT har följt dem under ett år. Riktigt roligt att se deras träningsform!

Inga kommentarer: