torsdag 18 februari 2010

det går åt helvete i alla fall...

Är nu inne på 4:e veckan av förkylningen. Den här hostan jag släpat omkring på som en tung ryggsäck har hållt John Blund borta, så jag har knappt sovit något alls på 1½ vecka. Läkaren tror att det är astman som är den största boven, så jag har fått ny medicin utskriven och massa andra kuckelimuckmediciner som jag ska ta. Igår skickade min chef hem mig med order om att stanna hemma resten av veckan och komma tillbaka frisk och kry på måndag. Jag har tidigare inte haft möjlighet at vara hemma för det har varit massor att göra på jobbet med kontrolluppgifter, moms och viktiga möten. Igår sa kroppen förmodligen ifrån och nu är det viloläge som gäller.

Dagens status är hårt spänd järnhjälm, målbrottsröst och hosta.

Enda positiva med detta sega sjuka är att jag tappat bort 3 kilo på vägen. Det finns inget ont som inte har något gott med sig :)

Inga kommentarer: