söndag 21 december 2008

Söndag: 18 days of free time

Dagens frukost: Gröt med linfrö och russin, mammas hemmakokta äppelmos och mjölk, ett glas jos och ett par knäckemackor samt en kopp te. En riktigt fin start på fjärde advent. Vi tände ljus och löste korsord som vi alltid gör när vi ses.

Dagens bästa träningsidé: Golds gym, där jag tränar, är anslutna till något som heter klubbsverige.se vilket innebär att man har rätt att träna på alla anläggningar som är med i klubbsverige bara man har ett sk "respass". Söderhamns bästa gym Active Sports Club är också anslutna till klubbsverige.se, vilket innebär att jag kan gästträna så mycket jag orkar när jag är hem på besök.

Dagens träning: 17 min löpning som uppvärmning, sedan ett hejdundrande tricepspass i rasande fart. Hann även med en massa biceps. Hör på den här:
Triceps hantel bakom huvud 3*10 7 kg , pushdowns 3*10 20 kg, push över huvud 3*10 22 kg, stavtag med gummiband fastsatt i ribbstol 3*50 st, Biceps bicepscurl 3*10 7 kg hantel, Axlar 3*10 4 kg raka framåt med lyft
Jag är galet trött i armarna nu, de där stavtagen var mördande för armarna!

Dagens inköp: For från träningen och hämtade upp lillebror från fotbollsträning, vi åkte tillsammans ut på E-center och handlade nattlinne + mysbyxor som skickades till mormor i norr.

Dagens mat: Mammas hemmasvängda fläskfilégryta, klyftpotatis, kokta morötter och fetaostsallad. Yammie! för magen efter träning.

Dagens besök: I Ulrika Eleonora kyrka sjöng vi ikväll in julen tillsammans med Kyrkokören och delar av Staffanskören. Det var grymt vackert och gav knotter på hela armarna.

Dagens film: Heartbreak Hotel i soffan med mams & paps

Dagens beslut: Utgång med tjejerna på juldagen. Cissi och co bjuder på spelkväll och massa garv, en del vin och massa dans. I like!

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Låter som en helt perfekt dag! God jul!