fredag 11 juli 2008

Fredag: Vin & Sprit-eran är förbi

Idag gick jag in genom grindarna och sa godmorgon till vakten för sista gången.
Jag startade datorn och knäppte igång radion, åt frukost och satte igång diskmaskinen för allra sista gången på denna arbetsplats. Det känns tomt i hjärtat fast ändå som en nystart. Vin & Sprit som varit mitt andra hem i 1 år och 4 månader har berikat mig på så många plan. Jag har fått vara med om en nedläggning, jobba med och för personal som mår dåligt, hjälpa, stötta, prata och försöka tuffa framåt trots många jobbiga möten och tunga besked. Jag har antagit mig nya arbetsuppgifter i form av viss controllerfunktion och uppdatering av lokalt intranät samt att jag fick det fina uppdraget att hjälpa till att bygga upp hela V&S-koncernens intranät. Jag har utvecklats enormt under ett år, i positiv riktning. Min förra arbetsplats gjorde att min personlighet gömdes i ett skal som jag kröp in i och blev nästintill folkskygg. På V&S har jag kunnat vara mig själv från dag 1 och den glädje som ändå funnits här trots avvecklingen är otrolig. Sällan sura miner - mest glada tillrop riktiga gapskratt. Det är med ett leende jag kommer att se tillbaka på tiden som anställd på Sundsvallsfabriken och jag kommer definitivt sakna mig kollegor. Tur att vi har våra månatliga tjejkvällar!!!


Tack och hej från mig!

Inga kommentarer: