onsdag 9 juli 2008

Onsdag forts: Det går ont i bloggarna nu!

Skadorna verkar avlösa varandra i bloggarna just nu. Jag önskar att jag kunde vara ett undantag och berätta om min skadefria dag, tyvärr är så inte fallet.
Har i flera år tampats med en klen rygg och gör allt för att få den att bli starkare. Nacken är jättekänslig för kyla och påfrestningar så scarf/halsduk är ett måste enligt massören jag besökt ett flertal gånger. Massören har gång på gång påpekat att jag varit på gränsen till inflammation och att övningar som hjälper nacken att bli rörligare är ett måste. Jag kan väl erkänna att jag slarvat lite med övningarna men är noggrann med att stretcha nacken ofta och mycket.
I helgen blev den rejält misshandlad. Vi hade goväder och bil med A/C som gjorde att nacken var konstant kall i bilen. Vi sov i en våningssäng i en stuga med endast dunkuddar så jag fick stoppa in en filt i örngottet och sova som på en tegelsten. Ni kan ju gissa hur nacken/ryggen mår efter en sån strapats. Jag behöver en m a s s a g e t i d.

Eftermiddagens träning förlades till Södra Berget. Parkering vid foten, uppvärmning uppför slalombacken och sedan löparrunda på 45 minuter. Underbar, varmt, naturnära och lagom jobbigt. Jag har jobbat fram en ork jag inte trott att jag hade. Men ungefär 500 meter kvar till bilen sa benhindrorna (nytt namn på hinnorna som hindrar mig) tack och adjö. Lämnade in sitt veto mot fortsatt löpning och jag fick promenera sista biten. Nu sitter benvärmarna åter på underbenen och jag hoppas för allt i världen att det blir snabb återhämtning. Inga löppass förrän på måndag så borde det ordna till sig.
Varför ska solen alltid ha fläckar?

1 kommentar:

Felicitas sa...

Dumma fläckar som smutskastar solen. :P Dumma benhindror. Dumma nacke. Jag tror att du behöver en Anna!

Kram och krya på dig!