tisdag 1 juli 2008

Tisdag: WHAT?

Alltså vad är det här?
Fick nyss ett samtal från det andra revisionsföretaget jag varit på flera intervjuer hos.
Tjänsten jag sökte där var som redovisningsassistent och på intervjun tillkom några timmarsjobb i växeln som avbytare. Nu var ju Öhrlings jättesnabba att erbjuda mig en bättre tjänst så kontraktet skrevs igår och jag har flugit fram på moln. Så återkommer alltså det andra revisionsföretagetoch undrar om jag inte har möjlighet att komma dit och förhandla om vad det är för tjänst jag vill ha egentligen.
Jag står som ett frågetecken och undrar vad det är som gör att de vill ha just mig? Borde vara jätteglad och se det som ett fint kvitto på att jag måste ha en bra utbildning, bra erfarenhet och vara en trevlig tjej. Men de enda tankarna som virvlar är: varför vill de ha mig? Jag är väl inte så speciell? Det måste finnas en massa andra människor som passar bättre? Jag har nog USEL självkänsla….

2 kommentarer:

Puma sa...

när det gäller jobb kan jag också tänka så, ibland. men jag är faktiskt ganska bra. och jag är övertygad om att du är mer än faktiskt ganska bra. du är nog sjukt bra. det är det intrycket jag har av dig: att vara en ambitiös, pålitlig och jäkligt trevlig smart person.

Sofy sa...

Håller med föregående talare! Du är bergis den där man tänker att "fasen, jag kan inte det här, men jag frågar erica, för hon både kan och vet hur hon ska berätta för mig på ett smart sätt!!!" Grattis till flytet, helt välförtjänt och inget med tur att göra! Kram