söndag 29 juni 2008

Söndag: Snart vaknar jag och allt var en dröm

Som jag har slitit, jobbat och varit dålig på att sommarpausa. Nu är äntligen det jag strävat efter mitt!
Allt du gör har ett pris, men till slut kommer vinsten för utläggen tillbaka som ett sött rosa kuvert på posten. I fredags när jag kom hem låg det i brevlådan. Eller nästan....
Jag har ju varit iväg på en massa intervjuer hela våren, sökt jobb som en illbatting och hållt tummarna blå för ett positivt besked. I fredags förmiddag stod ännu en intervju (nummer två på samma företag) på agendan. Det var en bra intervju, magtraktkänslan sa weei men jag vågar aldrig ta ut segrar i förskott. När klockan sedan slog 14:15 fick jag ett samtal på min mobil. Vet ni vet ni vet ni ?? Den 1:a september börjar jag min nya tjänst som redovisningskonsult på Öhrlings PWC. Gissa om hela jag är som en dansande liten flicka med rosa ballongkjol? Jag är galet överlycklig, fånigt leende och helt överumplad över all den medvind som följer mig just nu.
Har jobbat i 5 år för att komma dit jag är idag så det har lönat sig att jobba häcken av mig år ut och år in, sommar som vinter. Nu ska jag ha 7 veckors välförtjänt semester och njuta av livet innan jag kliver in på Öhrlings som en stolt medarbetare.

Firade nya jobbet med en fantastisk resa till Stockholm. Hammarby Sjöstad var min hemort för två dyng. Jag och två vänner shoppade, åt lyxiga sallader, drack rosévin och vitt vin med jordgubbar, strosade i Gamla stan och njöt av vår vackra huvudstad. Stockholm har sedan många år tillbaka en alldeles speciell plats i mitt hjärta och jag njuter varje gång jag återser staden. Nu är jag fylld av massor av energi!

Hoppas ni alla haft en toppenhelg!

6 kommentarer:

Sofy sa...

GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS!
Fantastiska nyheter. Åh så roligt vännen! Stor kram

Susanna sa...

Åh grattis! Gud vad roligt!!!

Puma sa...

åh vad roligt - STORT grattis! nu kan du njuta hela sommaren och verkligen ha en välförtjänt ledighet (och fokusera på träningen med ett lugn i kroppen)!!! :-D

Felicitas sa...

Åh, stort GRATTIS tjejen!! Hårt slit lönar sig ALLTID i slutändan, det är min filosofi! :D

Löpning & Livet sa...

Grattis!! Vad kul! Så skönt att du kan vara ledig så länge innan också så att du verkligen är laddad när du börjar! :)

Anonym sa...

men GRATTIS! gud vad kul :)