måndag 9 juni 2008

Måndag: Dag 15 Hissa och dissa

Man får plagiera, kopiera och skriva av. Bara det inte kallas fusk!
Jag börjar dagens inlägg med att dissa. Varför då? Jo för att när jag gnällt av mig det jag behöver så kan jag sen vända det till något positivt. Det blir så negativt om jag gör tvärtom. Luddigt?

Dissa
1. Jag dissar det faktum att min hy i ansiktet inte verkar tåla parfymerad solkräm. Speciell stor diss eftersom jag pallade trycket hela förra sommaren och inte fick en minsta prick. Imorse när jag vaknade var ögonen rinniga/svullna/prickiga, läpparna tjocka fast på ett mindre smickrande sätt och halsen prickig. Tack och lov blir dagens allergiutblomning inte i närheten av hur jag såg ut för några år sen, så människor jag jobbar mer har knappt märkt av min allergi idag. Mer än att jag har sett konstant tårögd ut.
2. Jag dissar även vädret som återgått till det normala. Visste att termometern skulle säga ifrån och få ett tuppjuck...

Hissa
1. Mina vänner, mina älskade vänner. De som ger mig så otroligt med energi och vars sällskap jag njuter i varje minut. Helgen jag spenderade i Hälsingland var den bästa på länge. Vi åt gott, såg Växbo Linspinneri och kvarn, Vallsta marknad och Hälsinglands riviera. Jag har fått färg på nosen, på kroppen och att ansiktet blev lite prickigt svullet är ändå bara ett tecken på att jag har haft den stora möjligheten att vistas ute! Saknar redan Ida och hoppas att vi ses snart, men det blir inte förrän hon klämt ut en liten knodd... Så om en månad blir det ännu värre att lämna henne och lilla nytillskottet.
2. Jag är inte uträknad. Jag kommer att få ett jobb, så småningom. Det har alla chanser jag fått visat och nu kommer det två chanser till. Jag ska göra mitt absolut bästa och visa alla framfötter jag har (två). Det är dessutom chanser på två av de företag där jag i alla år som ekonom sagt att jag vill ha min framtid.

Som ni säkert förstår avstår jag helt från träning idag. Det viktigaste är att min hud blir slät och fin igen, speciellt eftersom jag ska visa mig från min bästa sida en av dagarna denna vecka. Kommer med andra ord inte röra mig ur soffan idag :)


3 kommentarer:

Puma sa...

ååååh ni har varit på stranden i orbaden??? :-)

hoppas reaktionen lägger sig snart, frustrerande sådant där!

Cizzi sa...

vad drygt med en reaktion =( hoppas det ger med sig snart och att du hittar en kräm som funkar =)

Anonym sa...

Jag håller tummarna för jobben vännen! Det lät ju mer än spännande och bra!
Kram