fredag 13 juni 2008

Fredag: Dag 19 Ny älskling i huset

Nog är han lite eljest allt, vår lille Rufus. Men världens sötaste och mysigaste!

Gårdagen var annorlunda och mycket spännande, både för mig och för tussen. Vi började eftermiddagen med en skogspromenad
där han var mer vild än tam och ett flertal gånger försökte rycka kopplet ur handen på mig. Kanske inte var så smart att börja med ett långkoppel men han brukar dra mindre då var erfarenheten. Efter skogsprommen åt jag middag och tog med honom till Tessan och Ozzy. Ozzy är en liten dvärgpincher som vår Rufus tyckte var ett lätt byte. De stojade och hoppade, lekte och busade tills vi fick nog av morrande och skall så vi tog ut dem på en promenad. Jag hade nu bytt till ett kortare koppel men han drog lika mycket för det. Försökte med en massa medel få honom att förstå att det är jag som bestämmer. Tror det gick in till slut eller så berodde det på andra orsaker, för gårdagskvällens sista kiss-tur gick han nästan fot och imorse var det knappt han drog alls. Nog var han pigg och på upptäcksfärd som vanligt men jag kom inte hem med en vänsterarm längre än den högra.

Pelle har honom på jobbet idag så han slipper vara ensam, så jag hämtar honom där efter jobbet och tar ut honom på ännu en upptäcksfärd.

Fick en dos av härlig Sofia- energi här på morgonen. Tack för det!!!

Inga kommentarer: