tisdag 3 juni 2008

Tisdag: Dag 9 Helt hysteriskt överlycklig

Ibland är jag så glad att jag säkerligen slår över till lite småpatetisk, men det bjuder jag på.
Det är något som väcks när solen skiner dagarna i ända, när fåglarna kvittrar, när himlen är blå, blommorna doftar och en svag vind smeker de bara benen. Jag är verkligen en sommarmänniska, ut i fingerspetsarna. Imorse blev det nästan fjantigt; klockan ringde 05.45, jag klev upp och drog på mig kläderna och tog min packade väska för att åka till gymmet. När jag låste dörren började velandet. Skulle jag ta en morgonpromenad i morgonsolen eller träna inomhus? Säkert 3 minuter avverkades till dessa tankar innan jag resolut åkte iväg. Varje sekund ska liksom avnjutas på något sätt...
Passet blev relativt kort, som vanligt på morgnarna, men ändå riktigt bra.

Uppvärmning: 10 min konditionscykel 6 km
Biceps: 3*10 15 kg skivstång, 1*10 6 kg fria vikter
Triceps: 2*20 10 kg skivstång, 1*10 6 kg hantel
Axlar: 3*10 10 kg skivstång
Bröst: 2*20 15 kg skivstång
Situps raka/sneda: 80 st
Magövning med pendlande ben och viktplatta: 20 st

Direkt efter jobbet hängde en kollega med hem så vi bytte snabbt om och tog en powerwalk i skogen. Så härligt!! 60 minuter och 6,2 km. Tycker den här dagen artade sig jättebra :)

Hoppas ni som inte tränar men ändå läser min blogg inte tar illa upp men jag har kommit till två små slutsatser nu när jag är så pass aktiv som jag ändå är:

1. De som inte tränar/motionerar missar något. De går miste om den där längtansfulla känslan innan, njutningsfulla känslan under och den euforiska känslan efter ett träningspass. När svetten sprutar som mest går kicken rätt upp i hjärnan. Är det som knark månne? (har ju aldrig testat själv)

2. Har även upptäckt att morgonträningen ger det där lilla extra, sätter touch på dagen liksom. Jag blir som en ny människa när jag får starta dagen med en adrenalinboost, pressa skiten ur musklerna och tömma kroppen på energi. På något sätt tömmer jag den för att sedan tillföra ny energi som räcker hela dagen, ja tills jag somnar i en liten hög på soffan mot kvällningen - men det är en skön bieffekt jag gärna tar!

Nu ska jag hämta en vän på tåget.

Desperate var förresten sjukt bra ikväll :)

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Ja, visst är morgonträningen något alldeles speciellt och underbart?!! :D

Susanna sa...

Åh vad härligt det låter! Morgonpromenad i en sommarljummen skog är nog bland det bästa som finns. Man är så härligt lycklig hela dagen sen :)

Cizzi sa...

Ja, morgonpromenader är magiska nu på sommaren. de ger så mycket energi och jag bryr mig inte ens om huruvida jag bränner fett eller inte, jag skulle gå ändå ;)

House Of .... sa...

tack för ett skönt och positivt inlägg, du ger energi med sådana=)

kram