tisdag 17 juni 2008

Tisdag forts: Hög på piller

När ska det vända? Jag väntar fortfarande...
Efter ännu en sömnlös natt och värk i tanden ( se förra inlägget) har kroppen gått på sparlåga även idag. Jag har knaprat painkillers och varit till tandläkaren. Slutsatsen blev att jag har en infektion. Åtgärden blev spolning av området för att avlägsna var och sätta mig på en kur Kåvepenin. Så här är jag, hög på painkillers med en jävligt ond visdomstand och väntar ivrigt på att drogerna ska kicka in. Lill-tufsen ligger här bredvid och drömmer i soffan, tassarna springer och han smågläfser som om han jagar ekorrar - det hetaste bytet.

All träningsenergi har försvunnit och jag har en rejäl dipp. Vet med mig att så fort jag har en normalt fungerande käke kommer jag att ge mig ut på svett-jakt igen. Innan dess fortsätter jag att äta middagar i 30-40 minuter och tugga på en sida. Den här jakten på den onda tanden håller mig nog sömnlös ännu en natt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Se till att få tanden bortopererad fortast kvickt! :D Det gjorde jag och det var helt underbart att bli av med tandvärken och problemet med att bara kunna äta på ena sidan...

Sofy sa...

Stackare!!! Fy vad trist för dig gums! Jag håller tummar och tår att det snart blir bättre. Kram

Cizzi sa...

usch vad tråkigt med tandproblem! Hoppas du blir bättre snart!