söndag 22 juni 2008

Söndag: Midsommarhelgen

Idag söndag är fjärde dagen jag är ledig. Långlediget brukar normalt innebära träning och skön återhämtning. Den här helgen innebar bara återhämtning. Och sorg.
Vi firade midsommar hos vänner ute på landet med sill-lunch, midsommarregn, promenader, kvällsgrillning i solsken och sällskapsspel med revancher. Det var en jätteskön dag som övergick i natt och vi kom i säng alldeles för sent. Men är det midsommar så är det.
Igår satt vi på altanen och fick sånadär härliga skrattattacker så magen korvar sig inuti.
Kvällen spenderade jag på Filmstaden och avnjöt SATC. Jag grät, skrattade, njöt och trivdes i Carrie, Miranda, Charlotte och Samanthas sällskap. Det var verkligen som ett enda långt Sex and the City-avsnitt. Fast mycket mycket bättre!
Efter bion grät jag en skvätt. Imorse likaså. Rufus har lämnat oss nu. Pelles föräldrar kom hem från Mallorca sent igår och sov över här, sen åkte de vid ett tiden idag och då öppnades tårkanalerna än en gång. Han har ju liksom blivit en del av vår vardag på sån kort tid, alltid en liten vovvsing som viftar på svansen eller slickar min hand när vi ligger i soffan. Han är en otroligt sällskaplig hund och vill helst ligga så nära att han nästan kan krypa in under skinnet på en. Han är bara 2 år och lite valpig med så när gladheten går överstyr nafsar han lite på en men det hoppas jag att de får bort. Rufus, vår Rufus! Det är tur att han inte finns så långt borta och att vi kommer att ses alldeles alldeles snart :)

Penicillinet gör att jag inte har någon ork för fem öre över till mer än promenader och cykelturer. Jag är back on track så snart hjärtat slutar göra dubbelvolter i bröstet på mig!

Hoppas ni har haft en skön midsommarhelg!

1 kommentar:

Cizzi sa...

Åh, vad härligt med SATC-film =) Jag ska försöka att gå och se den i veckan om planeringen tillåter!