måndag 23 juni 2008

Måndag: Off

Jag reser mig snart ur kvicksanden och borstar bort smutsen från ryggen. Fick till en rask promenad med åskmoln och regntunga skyar hängande bakom nacken på mig, men det var inte med samma glädje som det brukar vara. Det är inte jul men jag kan ändå önska mig några saker:

* motivation. När jag vaknar imorgon vill jag hitta motivationen i träningsväskan, ta med den till jobbet och kunna ta den där efterlängtade löparrundan efter avslutad arbetsdag.
* ork. När jag vaknar imorgon vill jag vara pigg, utvilad och hungrig på träning.
* sol. När jag vaknar imorgon vill jag titta ut och se solen stråla på havet.
* När jag vaknar imorgon vill jag åter ingå i de tränade människornas klubb

Vart tog träningen vägen? Var det livet och dess små baksidor som kom emellan? Jag börjar tröttna på att livets krångligheter tränger sig emellan träningen och tar plats. Nu får det vara nog :)

3 kommentarer:

Puma sa...

sporty brukar skriva att motivation är inget man hittar, det är något man förtjänar... men jag vete katten. ibland har jag mer motivation och ibland mindre. och ibland måste man tillåta sig att ha mindre motivation för att sedan få hur mycket som helst. det är lite som med alfons, om det var sol varje dag skulle det bli ganska tråkigt. ;-)

däremot har jag en lösning med det där med livspusslet som kommer emellan träningen: prioritera. det låter hårt och det låter svårt, men ibland kan träningen vara viktigare än andra grejer.

Sofy sa...

Bra sagt Puma!

Jag håller med, du får försöka lämna den där tanken om att det är orättvist att saker kommer emellan dig och träningen och istället försöka börja välja aktivitet som du kan räkna som träning. Kanske 15 minuters löpning innan frukost, eller 35 min gym på lunchen?! Eller kanske en matlåda från frysen som ger dig mer tid til träning på eftermiddagen?! Kom igen1 Du kan, du vill, du vågar!

Sofy sa...

sorry, tjejen...menade inte så! Vill såklart att du ska vara frisk och kry så att du ska träna och inte träna när hjärtat rusar, det verkar inget bra. Kram kram