onsdag 11 juni 2008

Onsdag: Dag 17 It's a big day

Det händer mycket nu!

1. Morgontränade för första gången på en vecka.
Njöt av varje minut!
Imorse var jag stark, ja jädrars vad det slet i musklerna när jag var klar! Testade att omfördela träning av muskelgrupper och lägga på lite mer tyngder för att bli starkare. Kände mig lite pressad eftersom jag kom till gymmet något för sent tidsmässigt och hade brått till jobbet... Så kort men effektiv träning fick det bli:

Uppvärmning: 13.28 min motionscykel 7.2 km

Biceps skivstång: 2*12 15 kg
Biceps curls: 2*10 6 kg*2 fria vikter
Bröst liggande drag: 1*15 7,5 kg*2 , 1*15 10 kg*2
Bröstpress (maskin): 2*15 15 kg
Rygg/Low back (maskin): 2*15 30 kg
Total tränad tid: 45 min


2. Intervju
Gick galant! Träffade en personalutvecklare nu i steg ett och efter mötet fick jag information om att jag genast gick vidare till steg två då jag kommer att få göra ett personsanalystest och träffa kontorschefen. Spännande!

3. Anmäld till Tjejvasan och Lidingö Tjejlopp
(var lite väl optimistisk när jag skrev Lidingöloppet tidigare! Tack Jane för att du är uppmärksam :)

Har ju fått träna en del längdskidåkning i vinter inför etappen i Söderhamn som var tänkt att genomföras på just ett par längdskidor. Att det sedan blev snöbrist och långpromenad istället var inget jag kunde påverka men åka längdskidor kan jag i alla fall, så nu har jag ett toppenroligt mål att jobba inför. Lidingö Tjejlopp är jag lite nervig inför. Har ju som bekant fortfarande strul med benhinnor så både Tjejmilen och Lidingö Tjejlopp får jag nog springa på rent pin tji!

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Wiiiii, vad roligt!!! :D

PS. Lidingö Tjejlopp menar du va förresten (det är ju det som ingår i Tjejklassikern, men du har kanske inte tänkt göra hela?!)?

Cizzi sa...

Fullt upp med andra ord =)

Anonym sa...

Jag sprang Lidingö tjejlpp förra året och åkte tjejvasan i år, gryyyyymt roligt!