måndag 2 juni 2008

Måndag: Uppföljning maj och små funderingar

Att vakna en sommarmorgon av fågelkvitter och sol som spelar på fönsterblecket är ljuvligt. Egentligen borde det inte vara något problem att en sån dag ta sig ur sängen, men imorse var det svårt. Därför snoozade jag (med dåligt samvete) över morgonträningen - till min egen fördel! Gymmet öppnade nämligen inte förrän 08:15 fick jag nyss veta.

Förstår ni vilken besvikelse det hade varit om jag pallrat mig upp och till gymmet för att mötas av en stängd dörr? Ibland lönar det sig att vara lat :) Jag var så tokigt trött att jag snoozade i 30 minuter imorse och fick sova lite extra. När jag väl tog mig ur sängen var det så vackert ute. Tänk om jag hade semester nu!!

Uppföljning maj: Maj slår träningsrekord. Vilken månad alltså! Inleddes med efterlängtade Blogger Boot Camp (the event of the year) och fortsatte med träning nästintill varje dag. Det mest revolutionerande som hände var att jag bytte gym och lyckades genomföra Vårruset utan trotsande benhinnor. Kan med glädje säga att det känns i kropp och själ att jag tränat så mycket som jag gör och skillnaden i energi är stor.
Jag lyckades få ihop 32 träningstillfällen! Eftersom benen var sisådär i början av månaden så har de raska promenaderna fått vara alternativ som fettförbrännande konditionsträning. Har även börjat morgonträna vilket är ett utmärkt sätt att starta dagen på, för då har jag ju möjlighet att vara utomhus på eftermiddagen och slippa stänga in mig på ett gym!

Planering juni: Kommer i takt med benhinnornas läkning och de nya inläggen återuppta löpningen. Nu gäller det att jobba mot Tjejmilen, som för mig är ett stort mål då jag aldrig i hela mitt liv sprungit en mil. Löpning för mig har tidigare varit en jättetråkig form av träning men nu när den ligger mig varmt om hjärtat så är det ju kul att ha mål att se fram emot. Morgonträningen kommer jag definitivt att fortsätta med så långt det går för från och med nästa vecka blir vi med hund under en kortare period så morgnarna vigs åt raska promenader och hundrastning. Det kommer att bli otroligt mycket smygmotion när söta Rufus gör intåg i vårt liv.
Mitt 7-veckorsprogram fortsätter som planerat och en etapp av Söderhamnsklassikern ska avverkas: Mostigen. Mot nya mål i sommarvärmen!!

1 kommentar:

Cizzi sa...

ja, tur att du sov vidare =) jag hade blivit galen om det var stängt...