onsdag 4 juni 2008

Onsdag: Dag 10

Idag är det hysteriskt varmt. Lägenheten kokar men det kan bero på att jag spelar Now you're gone och hoppar runt som en illbatting. Jag får verkligen inte nog.

Sov över morgonpromenaden imorse, trött var jag!!

Det har varit en sån vacker dag och gått i färgen turkost. Har jag någonsin berättat om min dragning till den turkosa färgen? Inte. Well, det blir en lång historia. Hur som haver finns det en viss anledning också och det är att mina ögon tar upp den färgen så bra. Fjantigt va? Men roligt :) Gud vad jag svamlar, måste vara värmen och glädjen på en och samma gång.


(vårt hus på bilden. Måste målas om...)



Jag bjöd in till sommarfika på jobbet idag, vattenmelon, ananas och galiamelon skurna i små klyftor samt jordgubbar och päron/vanilj/jordgubbsglass till. Det var många fina färger som blandades! När jag handlade fikat passade jag på att hämta ut mina inlägg, de passar mig jättebra. Testade dem direkt på eftermiddagen (efter fruktstunden) på friskvårdstimman. Det blev 10 km denna gång och endast i vackert hänförande skog. Södra berget här i Sundsvall är ett högt berg. Vi började vid foten av detta berg och besteg det, för att sedan ta oss ner på andra sidan igen. Med ord kan jag inte beskriva den känsla som gick genom kroppen när vi småsprang helsvettiga där i skogen men vackert som bara den var det! Nästa vecka gör vi om det men med en vovve framför oss som utforskar varje millimeter av ytan vi går på.

Imorrn är jag ledig. Behöver jag tala om hur skönt det ska bli?
Motion: 100 min powerwalk kuperad skogsterräng 10 km

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Det låter så härligt och avslappnande med alla dins prommenader! Önskar att jag hade tid att ge mig ut ibland också.. Visst, jag springer, men även om jag tar det lugnt och det inte är superjobbigt, så hinner jag liksom aldrig njta av naturen på samma sätt som man kan göra när man promenerar.. Jag kan njuta av själva löpningen, men jag tar mig inte tid att se mig om riktigt tror jag.. Kanske borde börja med det :D

Puma sa...

jaaaaaaaaaaaaaaa - visst är låten bra!! intensiv och lagom lång (kort)!!!!!! :-D