tisdag 24 juni 2008

Tisdag: Tjenare springskorna och skogsspåret - här kommer jag igen!

Efter att ha läst gårdagens inlägg började jag begrunda mina orsaker till att inte träna. Det främsta har ju naturligtvis varit infektionen, den uttjatade! men även bieffekten att hjärtat rusade och svetten forsade av knapp ansträngning alls i söndags. För att än en gång testa hur kroppen mår gav jag mig ut idag. I spåret. I skogen. I fullständig storm.



Fick bra feedback på förra inlägget av Puma och Sofy som jag definitivt ska ta med mig till nästa gång när det verkligen är motivationen och "livet kom emellan" som är orsakerna till att jag inte kan träna. Efter att ha läst Pumas inlägg om Blogger Ski Camp så skenade pulsen av välbehag och alla sinnen öppnade sig. Ett Boot Camp till. Wow! Och i snön, underbart! Tur att jag redan imorse packade träningsväskan med siktet inställt mot skogen och test av puls och benhinnor för efter att ha läst om ski campet så fanns det ingen återvändo. Kroppen skulle bara testas!



Har som bekant inte sprungit (joggat/löpt... det sistnämnda tycker jag får en konstig innebörd...) sen en månad tillbaka men med nya ilägg i skorna så har benhinnorna funkat bra på raska promenader. Åkte upp till liften vid Södra, parkade bilen och körde en kort uppvärmning med stretch för att få igång benen. Sen bar det av. Och som det bar av. Hade kanske inte tagit med i beräkningen att den del jag började med innehöll inte mindre än tre rejäla uppförsbackar så pulsen höjdes ganska så med en gång. Full fart framåt ändå bara och jag tog några enstaka kortare promenader för att känna efter i benen. Vände efter en kvart och sprang samma spår tillbaka fast denna gång lutade det självklart mer nedåt. Det blåste otroligt mycket i stan och på väg upp till foten av Södra men väl inne i skogen kändes inget av detta. Ren eufori!

Träning: Kort uppvärmning + 30 min löpning kuperad terräng 4,38 km + stretch

Sammanfattningvis kan jag säga att infektionen är borttagen med Kåvepenin (thank you God) och jag är tillbaka på banan!!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Härligt att springa i skogen! Skönt att det funkade bra med både ben och hjärta!

Felicitas sa...

Åh, vad glad jag blir att läsa!!! :D Bra jobbat tjejen coh härligt att du är frisk!

Sofy sa...

WIIIHHHAAAAA!!!! YES! Grymt bra jobbat vännen! vad glad jag blir!