söndag 1 juni 2008

Söndag: Helgen som gått

Det blev en lång, mysig och fartfylld lördag. Är rätt trött men otroligt glad, har haft underbara människor omkring mig varje dag!
I fredags tog jag och hjärtat en promm när han slutat jobba, sen åt vi tacopaj och segade på här hemma. Skön början på helgen!

Startade lördagen med en powerwalk i morgonsolen, svettigt som attan men riktigt skönt. Klockan 13:50 satte jag mig på Lykkurs rygg och tillsammans med 7 andra tjejer begav jag mig ut i skogen på en långritt. Fick en rätt galen häst som hade många konstiga ryck för sig men det gick bra ändå. Njöt som bara den, det luktade underbart, solen värmde skönt och lyckan var total. Efter ridturen åkte vi ut till Camillas hus där vi grillade och drack en massa goda viner i solnedgången. Jag och Emilia sov över och dagen har spenderats i skuggan på Camillas altan. Weeiihoo, vad det har varit varmt alltså! Termometern gick upp till 30 grader och blomsprutan var ständigt närvarande!
Ikväll har vi haft besök av Sofia, Markus och lille Albert från Östersund. Vi åt grillat och surrade. Vilket trevligt sällskap till söndagsmiddagen alltså. Tiden bara flög iväg. Nu ska jag snusa kudde några timmar och förhoppningsvis vakna lite piggare! Helgens käk är omöjlig att såhär i efterhand stapla upp men jag har inte ätit överdrivet mycket onyttigt och jag har verkligen rört på mig. Imorrn när jag är pigg och fräsh ska jag följa upp maj månads mål och träning.

Sleep tight!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Åh vad kul med islandshästar!! Har aldrig testat (konstigt mtp att jag red i över 10 år innan flytt för studier avbröt det hela!) men skulle väldigt gärna vilja!

Cizzi sa...

låter som en härlig helg. gott med tacopaj =)