tisdag 8 juli 2008

Tisdag: Morgonrusning

...är faktiskt inte så stressande som ordet får det att låta. Det är precis tvärtom!

Igår efter middagen, som by the way bestod av tre olika starka indiska rätter hämtad från Tandoori House, klädde jag mig för en löparrunda och var på väg att ge mig av när en vän ringde mig och behövde mitt stöd. Snabbt av med kläderna, på med mysbrallorna och en helkväll i soffan där vi pratade långt in på natten. Ingen löparrunda är så viktig att den inte kan stå tillbaka för en vän!

Nu är det tisdag, 4 arbetsdagar till efterlängtad semester! Började dagen med en 25 minuters löparrunda i morgonsolen, avstressande, pulshöjande och en otroligt bra start på dagen. För att slippa eventuell eftersvettning som lätt är biverkningen av en morgonrusch duschade jag iiiskallt till en början och avslutade med detsamma. Min kropp älskade det och eftersvettningarna uteblev.

Har hamnat i något av ett shoppingkoma där jag knappt kan gå in i en butik utan att handla på mig massa bra (!) saker. Förra veckan inhandlade jag lite smink från Make Up Store och jag bara älskar den nya ögonskuggan!! Igår var vi in en sväng på stan för att köpa lunch och då halkade jag in på H&M där jag köpte assecoirer för dryga tvåhundralappen. Älskar dem med :) Nu när jag vet att jag har ett nytt jobb och en fast inkomst så har spärrarna släppt och jag snålar inte lika mycket som förut, då jag trodde mig behöva leva på a-kassa och sparade pengar tills jag fått ett jobb. Skönt det där, att slippa ångesten över att söka jobb också..

Ska fortsätta denna underbara tisdag med att städa och slänga saker på mitt kontor. Det ekar tomt på de flesta ställen på fabriken nu. Vi är 3 st kvar som jobbar denna vecka. 3 av de tidigare 140 anställda... Well, snart semester som sagt. Ser fram emot det!!!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vilken underbar vän du måste vara! Många (även jag, även om jag skäms över att säga det) hade säkert sprungit ändå och ringt upp/åkt hem till vännen efteråt.. Usch, nu fick jag väldigt dåligt samvete.. Fast det är klart.. hade det varit nåt väldigt hemskt som hade hänt hade jag skippat löpningen (hoppas jag verkligen!).. Från och med nu ska jag också bli en sån där bra vän och människa!! :) Kram!

Sofy sa...

Gulle du!

Jättekul att höra från dig idag och det ska bli skoj att se dig igen på lördag. Vi får peppa som galningar, ångesten börjar komma krypande. Kram

House Of .... sa...

du är toppen=) tack!