fredag 10 oktober 2008

Fredag: TGIF!!!

Trodde ett tag där att John Blund satte käppar i hjulet för morgonträningen eftersom jag sovit över den i flera veckor nu, men inte då. Det krävs bara ett uns motivation och en nypa planering så är jag på banan igen.
Imorse blev det tungt. Och svettigt. Och kämpigt. Men det gick!

Total träningstid: 45 min
Cardio: 13 min cykel 3 km
Styrketräning: Biceps: bicepscurl hantel 8 kg 1*10 7 kg 2*10, Rygg: rodd med skivstång 15 kg 3*10, ryggpress 40 kg 1*10 35 kg 2*10, Triceps: pushdown 22,5 kg 3*10, Mage: situps variation 100 st

Jag märker skillnad på bicepsträningen nu. Bara på en vecka med ökning känner jag mig starkare och märker att jag orkar mer. Kul! För det är absolut min favorit-muskelgrupp att träna (det har nog inte undgått någon).

Lunchade med tjejerna från jobbet idag. Jag har verkligen fantastiska kollegor och det är så roligt att de är ungefär i samma ålder! Vi provade ett nytt ställe med turkisk mat. Synd att de kopierat menyn från ett annat turkiskt ställe som håller hög klass på maten. Kunde inte låta bli att jämföra och bli missnöjd heller... Tror inte jag går dit igen utan käkar på "riktiga" turkiska restaurangen istället!

Ikväll ska jag hälsa på älskade mormor. Har köpt med mig en blomma och två olika sorters téer. Hoppas det passar och smakar!

Trevlig helg!!

(kolla in föregående inlägg och bild. Nu är jag mörkhårig igen :)

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ha en superhelg du med! Ps. Du är jättefin i håret! :)

Sara sa...

Vilken av de turkiska restaurangerna ska man välja då? *ler*

Sara sa...

Ja, Saffran är inte helt fel och den är en favorit här med. Hotellfrukosten blev på Scandic den här gången, nästa gång ska vi ta ett annat hotell bara för att jämföra :O).

Ja, frisyran måste man ju förnya med lite kulör ibland, *ler*. Du passade jättebra i den mörka färgen tycker jag!

Hehe, jo lite förvånad hade han nog blivit, *ler*. Du får heja nästa gång så får min se vad karl min säger. Nu har jag berättat att jag känner en som jobbar i samma byggnad som honom :oP

Ha det gött!