onsdag 8 oktober 2008

Onsdag: Vad finns på menyn?

Att läsa veckoschemat från Jocks och planera träningsveckan i dagboken är ungefär som att läsa menyn och planera maten för veckan. Lika trevligt men där slutar jämförelserna för det är inte lika svettigt att komma på maträtter :)

Imorse var jag uppe med tuppen, mötte upp Ingela på Jocks 06:15 och satt på cykelsadeln 5 minuter senare. Det blev ett tungt pass utan så många spurter men däremot konstant motstånd som ökade varefter tiden gick och till slut kände jag av måndagens benträning ordentligt. Det blev ett härligt svettigt pass, det enda negativa med morgonträningen och hög puls är väl den hiskeliga eftersvettningen som kommer som ett brev på posten och slutar ungefär en timma efter passet. Hiskeligt jobbigt att komma till jobbet blodröd i ansiktet med svetten som tränger fram i tinningarna. Galet!

Total träningstid: 45 min
Cardio: Spinning; tungt motstånd och hög puls.


Ikväll har Carina varit här och fikat. Väldigt roligt att få lära känna henne! Vi har väl inte hunnit surra så mycket om annat än träning och träningsupplägg innan så det var toppen! Har försökt jobba mig upp ur sorgejorden för att gå vidare och det verkar gå åt rätt håll. Idag var en bra dag och jag har skrattat gott ikväll så det ser lovande ut!