tisdag 14 oktober 2008

Tisdag: Snö i sikte

Medan förkylningen sakta intar min kropp och halsen ömmar och är lite otäck
värmer jag mig med en kopp té och läser nyaste....














Den hann inte vara inplastad många minuter. Nu vet jag hur de nylanserade Rockers-skidorna ser ut, vad "Werséns- och Broken-grabbarna" ska göra mer i vinter, vilka dagar Jon Olsson utmanar andra skidåkare i hans egna tävling samt när snökanonerna verkligen drar igång.

Jag läser om allt, slukar varje sida med stort intresse men främst tittar jag på de vackra bilderna. En bild på en skidåkare i drivor av snö mot en klarblå himmel är så längtansfullt plågsamt just nu... Men det är inte många månader kvar. Snart står jag på ett par längdskidor i spåret och värmer upp inför första längdpasset. Snart står jag på ett par carvingskidor högst upp i backen, knäböjer lite för att värma upp benen och glider sedan ner i pisten och njuter av vädret, luften och åkningen.


Åh vad jag minns den där dagen då det var så mycket snö som jag aldrig sett förut och sånt väder att jag aldrig ville att solen skulle gå ner....

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Jag vill också ha snö!! På vintern är det tråkigt att bo i gbg :(